ربات معامله گر فارکس چیست و چه مزایای دارد؟

  • 0 نظر
  • 647 بازدید

ربات معامله گر

ربات معامله گر فارکس یکی از ابزار های سودآور برای ترید در بازار مالی است. به طور کلی، معامله گران بازار فارکس برای انجام معاملات خود و فعالیت در بازار، دو راه پیش روی خود خواهند داشت. آن ها می توانند برای انجام معاملات، خودشان بازار را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. سپس با صلاح دید خود و بر اساس استراتژی معاملاتی که دارند، برای خرید یا فروش دارایی های مورد نظر اقدام کنند. اما شیوه دیگری نیز وجود دارد که در سال های اخیر، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و با استقبال خوبی روبرو شده است. در این روش ربات معامله گر فارکس تمام کار های دشوار را بر عهده گرفته و معاملات را به صورت اتوماتیک به انجام می رساند. اما در این مورد یک سوال بسیار مهم مطرح می شود و آن این است که: آیا ربات معامله گر فارکس می تواند جایگزین مناسبی برای انجام معاملات باشد؟ بازدهی این روش بیشتر است یا معاملاتی که به صورت دستی توسط تریدر های با تجربه انجام می شود؟ برای پاسخ به این پرسش ها قصد داریم به بررسی (ربات معامله گر فارکس) پرداخته و نحوه کار آن را با هم بررسی نماییم.  

ربات معامله گر فارکس

در اصل، ربات معامله گرفارکس یک برنامه کامپیوتری است که بر اساس الگو ها و استراتژی های معاملاتی فعالیت می کند و می تواند بدین وسیله بازار را تحلیل کند. این نرم افزار برای انجام معاملات در بازار فارکس، به پلتفرم معاملاتی شما متصل می شود. بدین شکل، ربات این دسترسی را به حساب خواهد داشت که بتواند سفارش خرید و فروش ارسال کند. پس این ابزار بر اساس روشی که برای آن در نظر گرفته می شود، بازار را تحلیل می کند. سپس برای معامله اقدام می کند و سپس به مدیریت سفارش ارسال شده می پردازد. برای استفاده از این امکان، تنها کافی است تا ربات را بر روی پلتفرمی که در آن به معامله می پردازید، نصب کنید و باقی کار را به آن واگذار کنید. ربات های معامله گر فارکس به صورت منظم و مداوم به بررسی بازار می پردازند و لحظه به لحظه، قیمت دارایی های را به واسطه روش های تحلیلی خود بررسی می نمایند. بدین شکل اگر فرصت معاملاتی خوبی ایجاد شود، می توان به سرعت برای استفاده از آن اقدام نمود تا فرصت از دست نرود. هر زمان که ربات متوجه شود که با یک فرصت معاملاتی خوب روبرو شده است، برای پلتفرم معاملاتی شما یک سیگنال ارسال می کند. در این زمان، پلتفرم معاملاتی بر اساس سیگنالی که دریافت کرده است، سفارش را باز می کند و آن را حفظ می کند تا زمانی که حس کند دیگر تحلیل انجام شده فاقد اعتبار یا زمان آن تمام شده است. در این زمان معامله را می بندد و اگر همه چیز مطابق تحلیل انجام شده پیش رفته باشد، سود خود را دریافت خواهید کرد. در حال حاضر هزاران ربات معامله گرفارکس در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند که با یک سرچ ساده می توانید از آن ها اطلاعاتی را به دست آورید. برخی از این ربات ها رایگان بوده و برخی دیگر را تنها می توانید با پرداخت مبالغ متفاوت تهیه نمایید. این ربات ها معمولا به عنوان EA  شناخته می شوند که در متاتریدر کپی می شوند. سپس هر وقت نرم افزار متاتریدر را باز کنید، ربات را در آن پنجره مشاهده خواهید کرد. همانطور که می دانید ربات معامله گر فارکس، برای انجام معاملات خود، از قوانین مکانیکی که برای آن در نظر گرفته شده است، استفاده می کند و بر اساس آن ها اقدام می کند. در ادامه سعی می کنیم شیوه عملکرد این ربات ها را نیز مورد توضیح و بررسی قرار دهیم تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین سعی می کنیم شیوه ای برای انتخاب بهترین ربات معاملاتی را شرح دهیم.  

تکیه بر شاخص های فنی

یکی از ویژگی های ربات معامله گر فارکس این است که برای انجام سفارشات خرید و فروش بر الگوریتم های ریاضی استوار خواهد بود. پس این ربات ها معمولا از شاخص های فنی متعددی استفاده می کنند و بر همین اساس به تصمیم گیری درباره موقعیت های بازار می پردازند. در ادامه نیز با توجه به تحلیل انجام شده، به ترید می پردازد.   بیشتر بخوانید: بروکر روبوفارکس   در این زمینه از شاخص های فنی متعددی استفاده می شود که شامل میانگین متحرک، اندیکاتور ها، روند و مومنتوم ها است. برای مثال، یک (ربات معامله گر) ممکن است شیوه ای بسیار ساده را برای تحلیل پیش گیرد و با توجه به اینکه که اگر میانگین متحرک 100 از میانگین متحرک دوره ای 200 به سمت پایین عبور کند، معامله را شروع کند. بله درست حدس زدید این روش یکی از استراتژی های MA است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کاری که (ربات معامله گر) انجام می دهد این است که منتظر لحظات خاصی می گردد که به عنوان سیگنال معاملاتی شناخته می شوند. قطعا این روش نسبت به تحلیل توسط تریدر، مزایای بسیار بیشتری خواهد داشت. نکته مثبت هم این است که بازدهی و سودآوری این روش اگر بیشتر از معامله گری عادی نباشد، کمتر از آن نخواهد بود.  

عملکرد ربات معاملاتی

قوانین و اصولی که در تحلیل تکنیکال مورد استفاده می شود، در هر شرایطی کار نمی کند. رباتی که برای انجام معاملات خود به دنبال روند است، در محدود زمانی که وضع بازار دشوار است نیز می تواند به انجام معامله بپردازد. اما رباتی که سطوح حمایت و مقاومت را مورد استفاده قرار می دهد، در زمانی که وضعیت بازار نوسانی است، نمی تواند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. ربات هایی که ساختار پیچیده تری دارند، معمولا در شرایط سخت بازار عملکرد بهتری داشته و از جنبه های مختلفی برای تحلیل، بررسی و انجام معاملات در بازار فارکس استفاده می کند. پس مهم است که ربات معامله گر فارکس شده بر چه اساسی عمل می کند.   بیشتر بخوانید: بروکر آمارکتس  

چطور می توانیم یک ربات معامله گر فارکس را ارزیابی کنیم؟

به طور کلی می توان ربات معامله گر فارکس را به واسطه متاتریدر مورد بررسی و تست قرار داد. مجموعه هایی که در زمینه ارائه ربات معامله گر فعال هستند، معمولا ربات ها را آزمایش می کنند و بر اساس عملکردی که به نمایش می گذارند، می توانید از آن ها استفاده نمایید. در این زمینه باید توجه داشته باشید که ربات معامله گری که انتخاب می کنید، با اهداف مالی و استراتژی های شما هماهنگی و تناسب لازم را داشته باشد. همچنین لازم معیار های متعددی را در نظر بگیرید تا بدین طریق اطمینان حاصل کنید که ربات مناسبی را تهیه می کنید: 1. نسبت معاملات سود ده نسبت به کل معاملات 2. میزان سودآوری 3. نسبت سود اگر از پلتفرم متاتریدر استفاده می کنید، می توانید با استفاده از پنجره ترمینال و تب سیگنال، نسبت به تست عملکرد ربات اقدام کنید.  

انتخاب ربات معامله گر فارکس مناسب

برای اینکه به یک ربات معامله گر سود ده و کارا دست پیدا کنید، لازم است تا موارد متعددی را در هنگام انتخاب آن مورد توجه قرار دهید. در این زمینه می بایست، نرخ رشد ربات معامله گر فارکس، تعداد کاربران فعال، میزان سود خالص، حداکثر میزان برداشت دارایی، سقف معاملات در هفته و میانگین ساعت فعالیت را بررسی نمایید. اگر قصد دارید برای انجام معاملات تجاری خود در بازار forex از (ربات معامله گر فارکس) استفاده نمایید، بهتر است مطمئن شوید که قادر است بازار را بر اساس سبک کاری و استراتژی شما تجزیه و تحلیل نماید. زیرا این ابزار می خواهد به جای شما و بر اساس شیوه کار شما فعالیت کرده و بدین شکل به سودآوری برسد.
administrator

نظر دهید