کتاب های مربوط به بازارهای مالی

  • 0 نظر
  • 35618 بازدید

موفقیت در بازارهای مالی نیازمند دانش و آگاهی گسترده ای می‌باشد. برای دستیابی به این علم باید همواره در حال بروزرسانی اطلاعات خود باشید و این امر، جز با مطالعه کتاب‌های مرتبط با اقتصاد، هوش مالی و موضوعاتی از این قبیل میسر نخواهد شد. به همین منظور ما بخش معرفی کتاب برای علاقه‌مندان به تحلیل تکنیکال را آماده کردیم؛ تا به واسطه آن شما را با بهترین و جامع ترین کتابها آشنا کنیم.

1. تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه – جان مورفی

کتاب-تحلیل-تکنیکال-در-بازار-سرمایه

 

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه به قلم جان. جی. مورفی در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط مؤسسه مالی نیویورک منتشر شد. این کتاب بیش از ۵ سال عنوان پرفروش‌ترین منبع آموزشی چاپی در زمینه سرمایه‌گذاری (مرتبط با بازارهای مالی) را به خود اختصاص داده و تاکنون به چندین زبان رسمی مختلف دنیا ترجمه و تجدید چاپ شده است. به زعم بسیاری از معامله‌گران حرفه‎ای و دانشجویانی که آن را مطالعه نموده‌اند، اثر جان مورفی به جرئت یکی از کامل‌ترین منابع آموزشی در زمینه تحلیل نموداری دارایی‌ها و ابزار مختلف مالی است.

 

2. معامله گری به روش پرایس اکشن (Price Action) – آل بروکز

معامله-گری-به-روش-پرایس-اکشن

 

مجموعه کتابهای معامله گری به روش پرایس اکشن (Price Action) از آل بروکز شامل 4 کتاب ارزشمند در این زمینه است. اولین کتاب از این مجموعه کتاب Trading Price Action Trends (معامله گری به سبک پرایس اکشن در بازار دارای روند) پ؛ دومین کتاب این مجموعه Trading Price Action Trading Ranges (معامله گری به سبک پرایس اکشن در بازار رنج یا بدون روند)؛ سومین کتاب از این مجموعه کتاب Trading Price Action Reversals (معامله گری به سبک پرایس اکشن در نقاط برگشت)؛ چهارمین کتاب از این مجموعه کتاب Reading Price Charts Bar by Bar است.

پرایس اکشن یا Price Action یکی از قوی ترین استراتژی های معاملات در بازار های مالی است. به بیان ساده پرایس اکشن یک تکنیک معامله گری و تحلیل بازار است که به معامله گر این امکان را می دهد تا تصمیمات خود برای انجام معاملات با استفاده از حرکات واقعی قیمت بگیرد. ال بروکس توانسته است بدون توجه به شرایط بازار و اقتصاد با ساده کردن سیستم معاملاتی و استفاده از چارت ۵ دقیقه ای روش سودآوری را پیدا کند.

 

3. تکنیک نمودارهای شمعی ژاپنی (Japanese Candlestick Chart Technique) – استیو نیسون

الگوهای-شمعی-ژاپنی

 

این کتاب در سال ۱۹۹۱ توسط استیو نیسون نگاشته شد و تقریبا بلافاصله به شهرت زیادی دست یافت به طوری که امروزه تقریبا تمام معامله گران از تکنیک‌های این کتاب استفاده می‌کنند.

این کتاب به شما در درک الگوهای نمودار‌ها و کندل‌‌ها کمک کرده و اطلاعات مفیدی در مورد انواع و اقسام شمع‌ها و الگوها ارائه می‌دهد. اما باید توجه داشته باشید که تنها مطالعه این کتاب ضامن موفقیت نیست و باید با تمرین به این آموخته‌ها مسلط شوید.

 

4. معامله‌گر با انضباط (The Disciplined Trader) – مارک داگلاس 

معامله-گر-با-انضباط

 

مارک داگلاس در کتاب معامله‌گر با انضباط، تجربیات خود در زمینۀ معامله‌گری، نحوۀ خودشناسی، روانشناسی بازار و به دست آوردن اعتماد به نفس را برای تازه واردان عرصۀ بورس و بازار تجارت با زبانی ساده بازگو می‌کند.

شما در کتاب معامله‌گر باانضباط می‌آموزید که چطور اعتماد به نفس خودتان را در عرصه تجارت بالا ببرید، نظم و دقتتان را افزایش دهید و از محیط‌های خارجی و داخلی ذهنتان نیز استفاده کنید. مارک داگلاس مسائلی که از ذهن نشأت می‌گیرند را از عوامل اصلی جهت رقابت در بازار می‌داند.

 

5. معامله‌گری با ذهن آگاهانه – گری دیتون

معامله-گری-با-ذهن-آگاهانه

 

از طریق ذهن‌آگاهی و پیشرفته‌ترین روش‌های روانشناسی، عملکرد معاملاتیتان را به مطلوب‌ترین سطح ممکن برسانید.

 

6. جادوگران بازار نوین: گفتگو با معامله گران برتر آمریکا – جک د.شواگر

جادوگران-بازار-نوین

 

کتاب حاضر، شامل مصاحبه‌هایی با معامله‌گران برتر آمریکا است که در هشت بخش تنظیم شده است. زبان اثر ساده و روان است و بر پایة پرسش و پاسخ نگاشته شده است. هدف نویسنده، ارائة الگویی مناسب برای مشاغل و بازرگانان جهت شناخت راه‌های درست تجارت و ورود به بازار و معاملات است.

 

7. 23 اصل موفقیت – وارن بافت

23- اصل-موفقیت

 

وارن بافت، جادوگر اوماها و اسطوره بورس بازهای جهان، یکی از شخصیت های تکرار نشدنی اقتصاد جهانی در قرن بیستم است. وارن بافت را اسطوره زنده بورس بازهای جهان می دانند. همه ثروت او از راه سرمایه گذاری در بازار بورس بوده است. بیش از ۴۰ میلیارد ثروت، حاصل دارایی یکی از خوش فکر ترین مردان دنیای بورس است. او بیش از ریسک و دانش در سرمایه و پول، صبر داشت. یکی از رازهای موفقیت وارن بافت در بازار بورس، صبوری است و اعتقادی که او به صبر در سرمایه گذاری بلند مدت دارد.

مایک تایر، نویسنده آمریکایی، چند سال پیش کتابی با عنوان «۲۳ اصل موفقیت وارن بافت» نوشت مایک تایر، ۲۳ اصل و ۷ اشتباه بزرگ را نشان می دهد. اصولی که وارن بافت و دیگر بورس بازهای موفق را به ثروتمند ترین سرمایه گذاران جهان بدل کرد. روش های ذهنی و استراتژی هایی که این افراد در نیم قرن اخیر به آن ها وفادار بوده اند، موضوعی است که در این کتاب به آن اشاره شده است.

 

8. پدر پولدار پدر بی پول

پدر-پولدار-پدر-بی-پول

 

کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول اثر رابرت کیوساکی، نقطه شروعی برای تمام کسانی است که می‌خواهند کنترل مالی‌شان را در آینده بدست بگیرند و به موفقیت‌های چشم‌گیری برسند.

کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول (Rich Dad Poor Dad) درباره‌ی روش‌های زندگی افراد پولدار و افراد طبقه متوسط صحبت می‌کند. افراد ثروتمند به شیوه‌ای متفاوت به کودکان‌شان آموزش می‌دهند. آن‌ها در خانه و سر میز شام این کار را انجام می‌دهند. شما به ایده‌های جدیدی نیاز دارید تا کاری کنید، پول‌ برای شما کار کند.

 

9. اثر مرکباثر-مرکب

 

کتاب اثر مرکب و مضمون و هدف گذاری آن به نحوی است که مدیر، کارمند، مرد، زن، پیر، جوان و هر مخاطبی در هر قشر و سن و شغل و حرفه ای بتواند به فراخور نیازش از آن بهرمند شود و برای موفقیت و تداوم موفقیت به آن نیازمند باشد. تا آنجا که نویسنده در مقدمه کتاب ادعایی بزرگ می‌کند و می‌گوید: مهم نیست چه چیزی یاد می گیرید یا از چه استراتژی و تاکتیکی استفاده می کنید، موفقیت در نتیجه اثر مرکب به دست می آید.

 

10. جادوی فکر بزرگ

جادوی-فکر-بزرگ

 

کتاب جادوی فکر بزرگ نوشته‌ی دیوید جی. شوارتز، یکی از برترین و پرفروش‌‌ترین آثار موفقیت محسوب می‌شود. این کتاب با آموزش‌هایی که ارائه می‌کند به شما این توانایی را می‌دهد تا از نیروی گسترده‌ی فکر و اندیشه‌ی خود استفاده کنید و موفقیت، شادی و رضایت از زندگی را به دست آورید.

 

11. بیندیشید و ثروتمند شوید

بیندیشید-و-ثروتمند-شوید

 

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، اثری سازنده از ناپلئون هیل، راهنمای ضروری برای پیوستن به صف موفق‌ترین افراد دنیاست. امروزه رازهای به‌ هم‌ زدن ثروت برای هیل به اندازه‌ی همان موقع نیرومندند و می‌توانند زندگی را برای همیشه تغییر دهند.

 

12. چهار اثر فلورانس

4-اثر-فلورانس

 

کتاب 4 اثر فلورانس اسکاول شین به جرئت یکی از معدود کتبی در دنیاست که می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک شروع جدید هستند، سازنده و مؤثر واقع شود. رمان اسکاول شین را می توانیم به عنوان یکی از موفق‌ترین کتبی که درزمینهٔ قانون جذب و موفقیت نوشته شده معرفی کنیم. در سراسر داستان های کتاب چهار اثر فلورانس حتی با شروع در جملات اول، می توان به خوبی متوجه بیان صمیمانه و گیرای این نویسنده آمریکایی شد که این ویژگی را تا آخرین جملات کتاب 4 اثر فلورانس به خوبی حس خواهید کرد.

 

13. بخواهید تا به شما داده شود

بخواهید-تا-به-شما-داده-شود

 

کتاب بخواهید تا به شما داده شود به قلم استر هیکس و جری هیکس، راه‌حلی است برای آنچه که می‌خواهید باشید، برای آن طور که می‌خواهید زندگی کنید. این کتاب به شما یاد می‌دهد چگونه کاری که خوب است را انجام دهید، یا از کاری که ناخوشایند است دوری بجویید. تنها کافیست 22 راهکار عملی این اثر را امتحان کنید و نتیجه آن را ببینید.

 

14. تختخوابت را مرتب کن

تختخوابت-را-مرتب-کن

 

کتاب تختخوابت را مرتب کن با عنوان اصلی Make Your Bed نوشته دریاسالار ویلیام اچ. مک‌ریون – بازنشسته‌ی نیروی دریایی آمریکا – است که در آن به نکات کوچک ولی مهمی اشاره می‌کند و اعتقاد دارد که ممکن است زندگی شما و حتی دنیا را تغییر دهد.

 

15. فقر احمق می‌کند

فقر-احمق-می-کند

 

کتاب فقر احمق می‌کند کتابی مشترک از سندهیل مولاینیتن و الدار شفیر است. تمرکز این کتاب بر تاثیر کمیابی‌ها در ذهن انسان و سلب قدرت تصمیم‌گیری صحیح از او است. منظور از کمیابی در این کتاب «برخورداری از چیزی کمتر از مقداری است که فکر می‌کنی نیاز داری».فرقی نمی‌کند رئیس یک شرکت باشید با ده ها پروژه عقب افتاده،، کارگر یک کارخانه باشید با مضیقه مالی یا زنی خانه‌دار که رژیم گرفته است. در هر صورت شما دچار کمیابی هستید. نویسندگان این کتاب با اتکا به آخرین یافته‌های علوم رفتاری و اقتصاد بیان می‌کنند که چطور ابعاد مختلف زندگی ما تحت تاثیر ذهنیت کمیابی است.

 

16. کفش باز

کفش-باز

 

«کفش باز»، خاطرات فیل نایت (-۱۹۳۸)، کارآفرین آمریکایی و بنیان‌گذار برند نایکی، از مشهورترین برندهای ورزشی جهان است. این کتاب در سال ۲۰۱۶ به عنوان بهترین کتاب مدیریتی سایت آمازون برگزیده شد. فیل‌نایت، موسس شرکت نایکی و پانزدهمین ثروتمند جهان در این کتاب، داستان پیدایش برند نایکی را شرح می‌دهد. این کتاب داستان رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهاست. راهنمای از هیچ به همه چیز رسیدن، راهنمای گوش فردادن به آوای قلب و رفتن در پی آرزوهاست. داستان شکست خوردن و بازگشت از ژرفای تاریک ناکامی. داستان رها نکردن استعدادها. این کتاب نه تنها راهنمایی برای اهالی کسب و کار است، بلکه برای هر کس که به خود و آرزوهایش باور دارد سودمند است.

 

17. وقتی اضطراب حمله می‌کند

وقتی-اضطراب-حمله-می-کند

 

کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند نوشته دیوید دی برنز، به شما می‌آموزد که چگونه بدون استفاده از دارو اضطراب خود را کنترل کنید. استرس و اضطراب صرفا یک اختلال و گرفتاری است. اما در مواقعی می‌تواند شما را فلج کند و نمی‌گذارد آن کاری را که با زندگی‌تان می‌خواهید بکنید، انجام دهید.

 

18. انسان در جستجوی معنا

انسان-در-جستجوی-معنا

کتاب انسان در جستجوی معنا به قلم ویکتور فرانکل از جمله آثار درخشان و مشهور امریکایی است که بعد از گذشت سال‌ها هنوز جذابیت بسیاری دارد. این کتاب گزارشی از تجربیات شخصی فرانکل است، تجربیاتی که میلیون‌ها زندانی را در طول سال‌ها به طور مکرر عذاب داده است.

 

19. کتاب هنر شفاف اندیشیدن

هنر-شفاف-اندیشیدن

کتاب هنر شفاف اندیشیدن نوشته‌ی رولف دوبلی، راهنمایی مفید و جذاب برای کسانی است که می‌خواهند از خطاهای شناختی خود جلوگیری کنند و در همه‌ی ابعاد زندگی‌شان انتخاب‌های بهتری داشته باشند. کتابی پرفروش که به مدت 80 هفته متوالی در فهرست ده کتاب برتر و پرفروش اشپیگل آلمان بود.

 

20. کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم

کاش-وقتی-بیست-ساله-بودم-می-دانستم

کتاب ای کاش وقتی بیست ساله بودم میدانستم،نوشته ی تینا سیلیگ استاد دانشگاه استنفورد است.نویسنده در این کتاب با دقت خاصی،دورنمایی جذاب از مسیر شغلی بعد از دانشگاه را به تصویر می کشد.این کتاب به گونه ای یک دوره فشرده برای پیدا کردن جای خود در دنیا به حساب می آید.

administrator

نظر دهید